Schneeberg-i túra

  A vasvári látogatás után a Höllental völgybe érkeztem, ahol is a híres-hírhedt Kaiserbrunn-nál éjszakáztam. Másnap pedig egész napos kirándulásra indultam a Schneebergre. 
Schneebergen
A Weichtalklamm szurdokvölgyén kapaszkodtam fel, láncok és létrák segítségével a Jakobs quelle forrásig. A Kientalerhüttét elhagyva ritkultak a fenyvesek, később már törpefenyők között botorkálva jutottam fel a Klosterwappen-re, amely a hegycsoport legmagasabb pontja, a maga 2076 méterével.
Klosterwappen
Innen a Fischerhütte mellett elsétálva a Kaiserstein-re értem. A Schneeberg második legmagasabb csúcsát is kipipáltam.Innen lementem a Damböckhaus-hoz, itt már jóval több turistával találkoztam, mint a másik oldalon. Ott ugyanis rajtam kívül senki nem ment a hegyre, erről pedig a Schneebergbahn segítségével bárki könnyen feljut 1800 méterre.
Kaiserstein
Innen már csak pár lépés volt a Waxriegel, amitől a vasút felső végállomása is látható. Ezáltal a koca turisták csak idáig jönnek el. Szerencsére nem volt azért olyan nagy a tömeg az 1888 méteres csúcson. 
Waxriegel
Tudtam, hogy most vírágzik a Havasi gyopár, de eddig hiába kerestem nem találtam. Ahogy lefelé haladtam a Hochschneeberg-i komplexumhoz hirtelen megpillantottam egyet, majd még egyet, végül vagy 50-60 tőből álló csoportra bukkantam. Lehasaltam közéjük és már kattintgattam is. Gondoltam magamban, hogy Tamás is hasonlóképpen tenne, ezért csináltam egy zászlós képet is.
Havasi Gyopár a fotószünetes zászlóval
Miután kifotóztam magam, leereszkedtem a schneebergi Erzsébet-kápolnához, megnéztem a Szalamandra vasutat, majd  kicsit módosított útvonalon visszakapaszkodtam a Klosterwappenre. Onnan a Schauerstein érintése után a Kientalerhütténél kötöttem ki. Lefelé nem a szurdokban hanem annak oldalában vezető Ferdinan Mayr wegen értem le a Weichtalhüttéhez, majd Kaiserbrunnba. Bővebben a www.onedoor.hu-n, amint időm és energiám lesz rá.

Megjegyzések