Bazsarózsázás

Május elsején újra szaladtam, már a múlt hét pénteken összeállt bennem a következő fotószünetes futásom terve. Ekkor láttam egy képet és egy felhívást, hogy virágzik a Bánáti bazsarózsa. 2006 májusában volt szerencsém Tomival túrázni a Mecsekben, ekkor találtuk a helyet ahol rengeteg bazsarózsát tudtunk fotózni. Kicsit bővebben a túráról www.onedoor.hu-n olvashattok. De ne szaladjunk ennyire előre. Előbb tettem egy kis kitérőt Zobákpuszta felé.
Zobákpusztai kéktúrás bélyegzőhelyen
Innen a kék jelzésen a Hidasi völgyben folytattam a túrámat. Egy nagy tisztáson pillanatok alatt megtelt a cipőm vízzel, de ez sem vette el a kedvem, beérve a völgybe a futás inkább fotóstúrává változott, főleg mikor megérkeztem a Csurgó vízeséshez. Jó pár éve már jártam erre, akkor is magával ragadott a hely szépsége, de akkor kevesebb volt a víz, mint most. 
Csurgó vízesésnél
A hosszúra nyúlt pihenő után a völgyben továbbhaladva is csak ámultam-bámultam. Medvehagyma tenger és vízesések sora késztetett folytonos fotószünetekre. 
Alvás a Hidasi-völgyi rengetegben
Reggel nyolc felé értem Pusztabányára, ekkorra már a jobb tűzrakóhelyeken gyújtották a tűzet a munka ünnepét az erdőben töltő piknikezők. A Betyártanya érintésével a zöld jelzésen, majd a sárgán érkeztem a Diós-kúthoz. Ahol a műút melletti pihenőben megláttam az első Bánáti bazsarózsa bokrot. Ezt már tavaly is felfedeztem, mikor Gruber Laciékkal itt találkoztunk. De a nagyobb egyedszámot csak kicsit odébb a Vöröspart oldalában találtuk Tamással. Most is ide igyekeztem. Nehezen jött össze a fotó, mert a partoldalban mindig lecsúszott a gép. Aztán feladtam és csináltam olyan képet, amelyiken csak a zászló és a bazsarózsák vannak. Majd visszatérve a műútra találtam egy bokrot, ami attól délre volt és így le tudtam rakni a fényképezőgépet az útra. Íme az eredménye!
Tamás a Bánáti bazsarózsákkal
Jó sokat időztem a területen, egy képet még megosztok veletek. Amit tudni érdemes erről a virágról, hogy a Mecsek legértékesebb, szigorúan védett "jelképvirága". 
Bánáti bazsarózsa
Innen már nem messze volt a autóm, de előtte még a kedvenc völgyemben leereszkedtem Püspökszentlászlóra, majd onnan hazakocsikáztam. 
Kedvenc völgyben
Következő jelentkezést a Nyugat-Mecsekből tervezem!

Megjegyzések